Tuesday, December 3, 2013

Da li šumeći vitamini oštećuju zube?

 

Danas ću Vam pisati o šumećim tabletama i njihovom uticaju na zube.



Čitala sam da su rađena  ispitivanja  sa osam vrsta šumećih vitamina i pokazalo je da svi mogu da imaju korozivni uticaj na zube. Ako ih pijete nemojte odmah da perete zube, radije grickajte malo sira. Sad se i meni jede sir kad vidim ovu fotografiju:)








Belo vino i gazirani sokovi dokazano mogu da uzrokuju slabljenje zubne gleđi. U društvo korozivnih napitaka sada spadaju i šumeći vitamini. Istraživanje na Univerzitetu Helsinki pokazalo je da svih 8 ispitanih šumećih vitamina mogu da imaju korozivni učinak na zube. 
Ispiranjem minerala zubi postaju slabiji, porozniji i skloni oštećenjima. Tokom istraživanja zubi su bili natopljeni vitaminskim napicima 100 sati. Svi napici - čak i oni koji sadrže kalcijum - prouzrokoali su demineralizaciju.

Najrazorniji učinak imali su proizvodi vitamina C.
   

"Kad pijete napitke od istopljenih vitamina ne izlažete se tako dugo kao što je bilo u eksperimentu. Međutim, ako istopite jednu šumeću tabletu svaki dan verovatno je da će one oštetiti zube," kaže dr. Mervin Druian, portparol "British Dental Association". 
Naime, budući da je kritični pH zubne gleđi 5,5 svaka tečnost sa nižim nivoom pH može uzrokovati oštećenje zuba, posebno ako se uzima redovno i dugo. Problem je i što se ovakvi dodaci često uzimaju ujutro nakon doručka, a ljudi odmah nakon ispijanja peru zube koji su tad osetljiviji.

Nakon napitka sa tako niskim pH ne smeju se odmah prati zubi, jer se gleđ smekša celih sat nakon konzumacije.



Takođe unos alkoholnih i gaziranih pića se mora svesti na minimum a deci izbegavati davanje gaziranih sokova koje sam i ja kao mala obožavala ali nisam shvatala njihov štetan uticaj.


Pa da rezimiramo što se kaže:)

U hrani kao i piću mora se biti umeren. Mlečni proizvodi poput sira i mleka imaju alkalni pH, a sadrže i minerale. Zbog toga ih je dobro pojesti nakon kiselog napitka. Nadam se da sam Vas danas naučila nečim novim i da Vam je prijalo da pročitate ovaj blog.

 Nastavite da nas pratite a ja nastavljam da pišem i ako imate neku zanimljivu temu koju bih htela da pišem vi mi pošaljite:
Možete me pratiti i na moj fb strani Vas stomatolog. Ako želite možete lajkovati moju stranu i preporučiti vašim prijateljima.





Za sve što Vas zanima tu je Vaš stomatolog dr Marijana Herceg  koja misli na Vas i zdravlje vaših zuba.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.